מילון מונחים

מילון מונחים

מונח הסבר
גורמים מפנים ( גורם מפנה )  גורם חיצוני המממן את הטיפולים של מטופלים הקשורים אליו ( לדוגמא: קופת חולים, ספא פרטי וכו' ). במקרה זה ניתן להזין מחיר טיפול ברירת מחדל שיופיע עבור כל המטופלים הקשורים אל אותו גורם, וכמו כן ניתן לשנות את המחיר בצורה ידנית עבור כל טיפול.  
דפדפן  תוכנה המאפשרת לקרוא ולתקשר עם אתרי אינטרנט (כגון אקספלורר, פיירפוקס, כרום ועוד) 
הגדרות ברירת מחדל  הגדרת האפשרויות הנבחרות בצורה אוטומטית כל-עוד לא ייבחרו אפשרויות אחרות על ידי המשתמש. במידה והנכם מנהלי מערכת, תוכלו להגדיר את אפשרויות ברירת המחדל לטפסים השונים בדף הגדרות כלליות.  
הרשאות מערכת  אלו הם סוגי היתרי השימוש הניתנים לכל משתמש במערכת. במערכת טיפולוג קיימים מספר סוגי משתמשים, וכל סוג משתמש רשאי לצפות ולבצע פעולות בהתאם להרשאה שנקבעה עבורו. 
מודול  רכיב מערכת המשמש כתוסף עבור אפשרויות המערכת הבסיסיות. המודולים ניתנים לשימוש או הסתרה בהתאם להסכם ההתקשרות מול המערכת. במידה והנכם מטפלים פרטיים או מנהלי מערכת בארגון, תוכלו לנהלם בדף הגדרות מערכת.  
מחשב ציבורי או מחשב משותף  מחשב הנמצא בבעלות ציבורית או משותפת, ובהיבט של אבטחת מידע, הוא עלול להיות לשימוש למספר מרובה של משתמשים. במקרה של עבודה על גבי מחשב מסוג זה, יש לפעול בייתר זהירות, שכן המשתמשים שיבואו אחריכם עלולים להיות מסוגלים להיכנס למערכת אם לא דאגתם להתנתק ממנה. 
מטפל  דרגת הרשאה זו מיועדת למטפלים בלבד, או לעובדים שצריכים לתעד פעילויות כלשהן במערכת. משתמש מסוג זה רשאי לצפות בפרטי המטופלים ששויכו אליו בלבד, וכמובן לתעד טיפולים עבור מטופלים אלו ולצפות בהם. 
מנהל  הרשאה זו מיועדת בעיקר למנהלים אדמיניסטרטיביים. משתמש מסוג זה רשאי לבצע את כלל פעולות המערכת בדומה למנהל אדמינסטרטור, מלבד עריכת הגדרות המערכת ומלבד צפייה ועריכה של נתונים כספיים.  
מנהל אדמינסטרטור  הרשאה זו הינה הגבוהה ביותר. משתמש מסוג זה רשאי לבצע את כל הפעולות האפשריות במערכת לרבות צפייה ועריכה של מידע כספי. כמו כן משתמש זה רשאי לייצא את נתוני המערכת ולבצע גיבויים.  
מנחה  מנחה ( רכז ) הינו גורם מקצועי האחראי על מספר מטפלים. אפשרות זו קיימת רק בטיפולוג עבור ארגון מרובה מטפלים. המטפל יכול להעיר הערות מקצועיות על כל טיפול, וכן לאשר או לנעול טיפול. 
מקורות הפנייה  במערכת טיפולוג כל מטופל מוגדר לצרכים שיווקיים כ"פונה", ומקורות הפנייה מתייחסים לדרך השיווקית שבאמצעותה המטופל קיבל מידע שגרם לו לפנות אליכם לצרכי טיפול ( לדוגמא: פרסום בגוגל, פרסום ברדיו וכו' ).  
פעילות  פעילויות שאינן קשורות באופן ישיר למטופל, אלא לעבודתכם כמטפלים: סדנה, הרצאה, הדרכה, שיעור ועוד. 
ריענון דפדפן (לרענן את הדפדפן)  ריענון דפדפן מבוצע על-ידי כפתור F5 במקלדת, או על-ידי לחיצה על כפתור החיצים/חץ ( תלוי בסוג הדפדפן ) הנמצא בסמוך לשורת הכתובת בדפדפן. פעולה זו גורמת לטעינה מחודשת של הדף. 
רשומה  קבוצת שדות במערכת מידע. במקרה של מערכת טיפולוג מדובר בשורת נתונים בטבלה מסויימת, אולם כדי לחסוך במקום תצוגה במסך, ייתכן ושורת נתונים בטבלה תציג רק חלק מהשדות הקיימים עבור רשומה מסויימת. במקרה ותמצאו במערכת כפתור פעילות המציג פעולה אודות רשומה, כלומר הוספה/עריכה/מחיקה של רשומה, הכוונה תהיה ביצוע פעולה אודות כלל המידע הקיים עבור אותה שורה ( לדוגמא: עריכת רשומה של מטופל מסויים תיתן אפשרות לערוך את כל הנתונים הקיימים בכרטיס המטופל, ולאו דווקא רק מה שמוצג בטבלה ).  
שדה  כל אזור במערכת המיועד לקליטת נתונים מהמשתמש. ההגדרה הטכנית לשדה היא המרכיב הבסיסי של רשימת הנתונים הממוחשבת. 
 תיעוד  תבניות מוגדרות מראש הניתנות להוספה בשדה תיעוד הטיפול. תבניות התיעוד נועדו לעזור למטפל לתעד את הטיפולים לפי מתודולוגיה מובנית ובצורה אחידה.